گزیده نشریه داخلی افق اندیشه شماره یک

سخن مـدیر مسئول

سخن آغـاز می کنیـم با نام آغـازگر بهـار ،
نشریه " افق اندیشه" به لطف خدا و در سال " اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی " و با همکاری کانون ناشنوایان ایران کار خود را آغاز نموده و صد البته راهی طولانی در پیش روست.
هدف از انتشار این نشریه، آشنا کردن جامعه با مشکلات ناشنوایان و همچنین شناساندن فعالیتهایی است که کانون ناشنوایان ایران به عنوان عضو اصلی فدراسیون جهانی ناشنوایان در ایران برای رفع این دشواری ها انجام می دهد. برای آشنایی خوانندگان محترم با هیئت مدیره کنونی و اهداف ایشان به صورت خلاصه، در این شماره و شماره های آتی با ایشان به گفتگو نشسته ایم. همچنین گزارشهای تفصیلی و اخبار مختلف نشریه در ادامه خواهد آمد و از آنجا که قصد داریم گامی بزرگ برای پیشرفت نشریه برداریم، در شماره های آتی منتظر مقالات و مطالب ، و همچنین دیدگاهها و نظرات سازنده ی شما هستیم.
در پایان امیدواریم با حمایت بیش از پیش شما خوانندگان عزیز، بتوانیم مجله پربارتری را در سال های آتی ارائه دهیم.

فریاد را همه می شنوند؛
هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است

سخن مـدیر مسئول
شیـدا شهیـدی

منبع: نشریه داخلی افق اندیشه شماره یک

 

معرفی کتاب

ادامه مطلب: معرفی کتابروانشناسی و آموزش کودکان ناشنوا

پدیدآورنده: سعيد حسن‌زاده

خلاصه¬ی کتاب
اولین نتیجه ناشنوایی برای کودک، اختلال در یادگیری زبان است؛ مشکلی که هم در جنبه بیانی زبان و هم در جنبه دریافتی و ادراکی آن دیده می¬شود. هم چنین همواره نخستین سوال در حوزه آموزش ناشنوایان و البته مشهورترین آن، جدال انتخاب روش مناسب برای آموزش آنهاست.

ادامه مطلب: معرفی کتاب

مصـاحبـه با هنــرمنــد مـوفقیت کاریکاتوریست ناشنوای ایرانـی در آلمـان

مصـاحبـه با هنــرمنــد مـوفقیت کاریکاتوریست ناشنوای ایرانـی در آلمـان

لطفا خودتون را معرفی کنید
سـلام. پریا پولادونـد هستم، متولد 1365 10 دی . فوق دیپلم رشته کامپیوتر.
معلولیت شما چیست و چه عاملی باعث این مشکل شده ؟
به خاطره فامیل بودن پدر و مادرم، ناشنوا شدم..
درمانی داره؟ مثلا با کاشت حلزون امکان داره بشنوی؟

ادامه مطلب: مصـاحبـه با هنــرمنــد مـوفقیت کاریکاتوریست ناشنوای ایرانـی در آلمـان

یادی از ذبیح بهروز در سالگرد تولدش

ادامه مطلب: یادی از ذبیح بهروز در سالگرد تولدش

یادی از ذبیح بهروز در سالگرد تولدش

۲۶ تیرماه، زادروز ذبیح بهروز (۱۲۶۹-۱۳۵۰ ه‍جری شمسی)، نویسنده، شاعر و پژوهشگر فرهنگ ایرانی، است.
ذبیح بهروز در گستره دانش ریاضی، گاه ‌شماری ایرانی، واژه ‌سازی و واژه‌ گزینی در زبان فارسی، ادبیات، تاریخ،‌ تقویم و خط، آموزش الفبا، صداشناسی و ریاضی و آموزش کودکان ناشنوا پژوهش‌هایی انجام داده است.
مطالعات او برای تدارک یک روش تدریس نوین و آسان به نوآموزان به ابداع خطی به نام کودک دبیره انجامید. از جمله آثارش نیز می‌توان به « خط فرهنگ »، « تقویم و تاریخ »، « تقویم شهریاری » و چندین جزوه به نام « کودک دبیره » اشاره کرد.
ذبیح‌الله بهروز فرزند میرزا ابوالفضل ساوجی سال ۱۲۶۹ در نیشابور زاده شد و پدرش از پزشکان و خوشنویسان نامدار دوران ناصرالدین شاه بود. او تحصیلات خود را در مدرسه‌های قدیمه آغاز کرد، سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و بعدها برای تکمیل علوم ادبی و عربی راهی قاهره شد و مدت ۱۰ سال در آن‌جا ماند. به انگلستان نیز سفر کرد و در آن‌جا همکار ادوارد براون و رینولد نیکلسون شد و به مدت پنج سال در دانشگاه کمبریج تدریس کرد.

ادامه مطلب: یادی از ذبیح بهروز در سالگرد تولدش

روان شناسی توان بخشی، نشریه ای در بررسی مسائل رشد جسمی و روانی ناشنوایان

روان شناسی توان بخشی، نشریه ای در بررسی مسائل رشد جسمی و روانی ناشنوایان

این مجله را بخش روان شناسی توان بخشی موسسه روان شناسی آمریکا منتشر می کند. این بخش در 1949، به عنوان گروه مشترک المنافع ویژه آغاز گردید و تحت عنوان شورای ملی ابعاد روان شناسی معلولیت شناخته شد. در 1954، مقدمه مجله با عنوان خبرنامه چاپ شد. در 1957، نام این نشریه ، به گزارش خبری تغییر یافت و افزون بر بخشهای خبری درباره شورای ملی، به چاپ اطلاعات علمی بیشتری پرداخت. در 1958 شورای ملی ابعاد روان شناسی معلولیت، بخش رسمی موسسه روان شناسی آمریکا گردید و در 1960 نام این بخش، ابعاد روان شناسی معلولیت شد. در 1969، نام گزارش خبری به ابعاد روان شناسی معلولیت تغییر یافت تا موقعیت جدید آن را، به عنوان مجله ای علمی در پاسخ به افزایش اهمیت شناخت عوامل روان شناسی در معلولیت و نیاز به پخش اطلاعات علمی در این باره، منعکس سازد. بالاخره در 1972 نام مجله و بخش، به روان شناسی توان بخشی تغییر یافت.

ادامه مطلب: روان شناسی توان بخشی، نشریه ای در بررسی مسائل رشد جسمی و روانی ناشنوایان

آموزش والدین کودکان مبتلابه کم شنوایی

آموزش والدین کودکان مبتلابه کم شنوایی

میزان شناخت والدین از كودك خود ، میتواند در تسریع و پیشبرد اهداف درمانی بسیار مؤثر باشد. زمانیكه خانواده به مشكل كم شنوایی كودك پی می¬برد و سعی در بازگرداندن توان شنوایی كودك با مراجعه به متخصصین مربوطه می نماید، بستگی به شناخت والدین از کودک خود دارد. جهت آشنایی خانواده با راه حلهای موجود در كمك به كودكان كم شنوا، آموزشهای خانواده نقش مؤثری ایفا می¬كند. در این نوشتار به بخشی از موارد آموزشی می پردازیم:

ادامه مطلب: آموزش والدین کودکان مبتلابه کم شنوایی

مخترع زبان علامتی ناشنوایان کیست؟

مخترع زبان علامتی ناشنوایان کیست؟

ادامه مطلب: مخترع زبان علامتی ناشنوایان کیست؟تا پیش از سده شانزدهم، رفتار مردم با کرولالها بسیار ناخوشایند بود. بسیاری، اینان را ابله و کم هوش می پنداشتند و به همین علت در جاهای دربسته محبوسشان می کردند یا حتی به قتلشان می رساندند.

در سده شانزدهم یک پزشک ایتالیایی به نام جرونمیو کاردانو به فکر افتاد که با استفاده از حروف مکتوب الفبا، کرولالها را آموزش بدهد. او می¬خواست این حروف را با استفاده از علائمی بسازد که ارتباطی با اشیاء مورد اشاره داشتند.

ادامه مطلب: مخترع زبان علامتی ناشنوایان کیست؟

ارتباط با ما

تهران - شهرک غرب (میدان صنعت) - بلوار پاکنژاد - بلوار دریا - روبروی پارک دلاوران - نبش خیابان موج - پلاک 11

تلفن : 88561222-021

نمابر: 88561221-021 

کد پستی: 1466976811

صندوق پستی:  1339-14665

رایانامه: info.incd [at] gmail.com

 

امور فرهنگی و اجتماعی

شنبه ها : کلاس آموزشی 

یکشنبه ها

بانوان:ساعت 11 الی 17

کلاس آموزشی

سه شنبه ها : کلاس آموزشی

 چهارشنبه ها 

پیشکسوتان: 9:00 -14:30

جوانان : 15:30 - 19:30

متاهلین : 19:30 - 22:30

پنجشنبه ها : تعطیل

 

 

 

ساعات کار اداری

شنبه تا چهار شنبه از ساعت 9:00 الی 17:00 

ثبت نام ، تمدید و تحویل کارت حق عضویت